کالری شمار شکوفه ذرت

دوشنبه 27 آذر 1396
9:50
سلامت

بهترین نوع کالری شمار شکوفه ذرت ، بخارپز آن است. شکوفه ذرت های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به شکوفه ذرت مکزیکی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید که اگر شکوفه ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شود کمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد.


کالری شمار شکوفه ذرت به خودی خود ماده غذای بسیار مفیدی است اما نحوه طبخ و تهیه آن در سلامتش بسیار تاثیرگذار است. برای مثال اضافه کردن نمک و کره از ارزش غذایی آن می‌کاهد و می‌تواند زمینه‌ساز چاقی و بیماری‌های متابولیکی شود. میان‌وعده‌هایی مانند شکوفه ذرت بوداده یا پاپ کورن می‌توانند به اندازه سبزیجات و میوه‌‌ها آنتی‌اکسیدان‌های لازم را به بدن برسانند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از بیماری‌های مختلف قلبی، سرطان‌ها و بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت جلوگیری کنند. درواقع پلی‌فنل موجود در آنها رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و با کالری شمار شکوفه ذرت بیماری‌ها مبارزه می‌کند.


طبخ شکوفه ذرت باعث آزاد شدن مواد مغذی و مفید آن شامل کاروتنوئیدها (نسخه گیاهی ویتامین A)می‌شود که این مواد تاثیر به سزایی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان دارند. کالری شمار شکوفه ذرت پخته حتی پس از کاهش ذخیره ویتامین C خود،‌ خاصیت آنتی اکسیدانی‌اش را حفظ می‌کند. در واقع پختن شکوفه ذرت باعث می‌شود که خاصیت آنتی اکسیدانی آن تا ۵۳ درصد افزایش پیدا کند.

علاوه بر آنتی اکسیدانها،‌ این ماده غذایی مهم پس از طبخ ترکیبی موسوم به اسید فرولیک آزاد می‌کند که خواص فوق العاده‌ای دارد. این خواص در شکوفه ذرت شیرین به مراتب بیشتر است. همچنین بتاکاروتن‌های موجود در شکوفه ذرت تاثیر فوق العاده‌ای در پیشگیری از واکنش‌های اکسیدیته در بدن دارد و کالری شمار شکوفه ذرت در نتیجه از بروز سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.


شکوفه ذرت که به فارسی بلال نیز نامیده می شود، گیاهی است یک ساله و یک پایه دارای ساقه ای راست که ارتفاع آن تا چهار متر می رسد. شکوفه ذرت گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . برگ های کالری شمار شکوفه ذرت متناوب و دراز می باشد . گل های نر شکوفه ذرت بصورت خوشه ای بوده که مرکب از سنبل های قرمز روشن می باشد . گل های ماده آن از 2 تا 4 گل تشکیل شده که در کنار برگ های شکوفه ذرت قرار دارد .


غشایی که روی بلال را می پوشاند، سبز رنگ می باشد . دانه های کروی شکل شکوفه ذرت در اطراف محور مرکزی بلال قرار گرفته اند . این دانه ها به رنگ زرد یا قهوه ای می باشند .

کالری شمار شکوفه ذرت دارای ارزش غذایی فراوانی است، ولی بعلت نداشتن گلوتن ( ماده چسب مانند گندم ) قابلیت تهیه نان را ندارد . بنابراین برای تهیه نان شکوفه ذرت ، آرد آن را با آرد سایر غلات مخلوط می کنند .

شکوفه ذرت از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است .


بهترین نوع کالری شمار شکوفه ذرت ، بخارپز آن است. شکوفه ذرت‌ های کبابی یا همان بلال معمولی نسبت به شکوفه ذرت مکزیکی بسیار سالم‌تر است. البته بلال موقع کباب شدن نباید بسوزد زیرا سوختن هر ماده غذایی احتمال سرطان‌زایی آن را افزایش می‌دهد. این را هم بدانید که اگر شکوفه ذرت بعد از کباب شدن در آب نمک قرار داده شود کمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد.


شکوفه ذرت حاوی پروتئین و فسفر قابل توجهی است و نسبت به میان وعده های ناسالم دیگری است که می‌خورید یک میان وعده‌ی فوق‌العاده محسوب می‌شود. باید بدانید که میزان آهن موجود در کالری شمار شکوفه ذرت حتی بیشتر از اسفناج و تخم مرغ است. شکوفه ذرت بو داده جزو دانه های کامل است. این یعنی این که منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی محسوب می‌شود. در واقع هر یک فنجان شکوفه ذرت حاوی ۱.۳ گرم فیبر است.


پاپ کورن همانند میوه‌ها و سبزیجات فیبر و آنتی اکسیدان دارد. باید بدانید که هر ۱۰۰ گرم پاپ کورن ۱۳ درصد پلی فنول‌های مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می‌کند. پوسته‌ی نازک طلایی رنگ کالری شمار شکوفه ذرت نیز حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها می‌باشد.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شلغم

دوشنبه 27 آذر 1396
9:49
سلامت

مصرف کالری شمار شلغم افراد را در برابر بیماری های پوستی بیمه می کند و در بهبود جوش صورت موثر است. افرادی که مبتلا به جوش صورت و اگزما هستند، چنانچه هر روز مقدار کمی شلغم خام بخورند نیاز بدن آن ها به گوگرد برطرف شده و در نتیجه جوش صورت آن ها از بین خواهد رفت.

شلغم بسیار مقوی و اشتها آور است. شلغم به طور فوق العاده ای ضعف جنسی را درمان کرده و اسپرم را زیاد می کند. کالری شمار شلغم برای درمان یبوست، تقویت بینایی و بهبود التهاب های مجاری تنفسی توصیه می شود.


شلغم سرفه را تسکین می دهد و آب شلغم قند خون را پائین می آورد. تخم شلغم را اگر سرخ کرده و بخورید برای ضعف جنسی موثر است.

در تقویت تخمدان ها نقش اساسی دارد و رحم را برای پرورش نوزادی سالم و قوی، تقویت می کند.

کالری شمار شلغم آرام بخش و ترمیم کننده سریع زخم ها بوده و برای تقویت کبد مفید است.

به علت داشتن فیبر، پاک کننده قوی روده هاست و خواص تسکین دهنده شلغم، آن را به داروی طبیعی خواب آور تبدیل کرده است. برای بهبودی شقاق، شستشوی ناحیه مبتلا با آب جوشانده شلغم مفید است.


شلغم در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم موثر است .

فرح روشن پور، کارشناس تغذیه می گوید: کالری شمار شلغم در فصل زمستان رویش خوبی دارد و این نشان می دهد فصل رویش هر میوه متناسب با خواص آن است، زیرا شلغم تأثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی دارد.

شلغم می تواند در درمان برونشیت، مشکلات تنفسی و آسم هم موثر باشد. به گفته این کارشناس تغذیه، بهترین شیوه مصرف شلغم به صورت بخارپز، سوپ و یا آش است. بهتر است در ساعات اولیه صبح کالری شمار شلغم مصرف شود.


شلغم به دلیل خاصیت ادرارآوری که دارد در درمان سنگ کلیه و دفع این سنگ‌ها از مجاری ادرار بسیار موثر است، به همین دلیل است که بسیاری از درمانگران در دوره درمان به بیماران مبتلا به سنگ کلیه توصیه می‌کنند علاوه بر نوشیدن مایعات، کالری شمار شلغم را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانند. سعی کنید نوع بخار پز یا آبپز آن را تجربه کنید.


قرقره کردن آب کالری شمار شلغم گلودردهای باکتریایی را نیز تسکین می دهد.

چنین شلغم نقش آنتی اکسیدان دارد و دارای مقادیر زیادی ویتاین c بوده و از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند.

شلغم ماده ای اشتها آور است که آب آن در تنظیم خون نقش دارد.

مقادیر فراوان فسفر موجود در کالری شمار شلغم به تقویت حافظه و سیستم عصبی کمک می کند.


املاح کلسیم و منیزیم موجود در شلغم بر رشد استخوان های کودکان و تقویت اسکلت زنان باردار نیز تأثیر می گذارد.

ید موجود در شلغم می تواند ترشح تیروئید را تنظیم کند و به دلیل مقادیر فراوان آهن آن جز میوه و سبزیجات خون ساز به شمار می رود.

عصاره کالری شمار شلغم پاک کننده بدن است و در دفع اسید اوریک و رفع سنگ های کلیه هم نقش دارد. درمان شب کوری از دیگر خواص شلغم است.

به علت داشتن فیبر، پاک کننده قوی روده هاست و خواص تسکین دهنده شلغم، آن را به داروی طبیعی خواب آور تبدیل کرده است.


باید سفت و تو پر باشد؛ در غیر این صورت کهنه بوده و نفخ آن زیادتر است. پوست شلغم باید براق، شفاف و صاف باشد. شلغم باید سنگین و درون آن روشن و شفاف باشد. کالری شمار شلغم های کوچک، شیرین تر و شلغم های بزرگ مۆثرترند!

شلغم را با آویشن بخورید . دکتر مجید امتیازی، متخصص طب سنتی توصیه کرد:از آنجایی که شلغم نفاخ و دیر هضم است بهتر است آن را با مصلح آویشن یا زیره مصرف کرد. شلغم دارای انواع مختلفی است، گفت: کالری شمار شلغم دارای مزاج گرم و معتدل بوده و ضمن خاصیت صاف کنندگی سینه داروی موثری در درمان مبتلایان به سرفه نیز می باشد.


یکی از ترکیبات قابل توجه در کالری شمار شلغم فیبر است. فیبر سبب حجیم شدن مدفوع و دفع راحت‌تر و سریع‌تر آن شده، بنابراین خطر تماس مواد سرطان‌زا با سلول‌های روده را کمتر می‌کند. علاوه بر اثرات فوق، فیبر سبب افزایش رشد و تکثیر باکترهای مفید و مانع رشد باکتری‌های مضر در روده می‌شود و در عین حال بر اثر تخمیر فیبر در روده اسید بوتیریک تولید می‌شود که منشا انرژی برای سلول‌های روده است و به کالری شمار شلغم حفظ سلامت سلو‌ل‌های روده کمک نموده و موجب کاهش احتمال ابتلا به سرطان روده می‌شود.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شلیل

يکشنبه 26 آذر 1396
10:19
سلامت

کالری شمار شلیل مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. این مزایا در برگیرنده عملکرد بهتر سلولی و سلامت سیستم گوارش و بهبود سیستم قلبی- عروقی است. مکانیسم دفاعی آنتی اکسیدان‌های شلیل می‌تواند در مبارزه با شرایط حادی همچون عوارض مرتبط با چاقی، دژنراسیون ماکولا موثر باشد و در پیشگیری از سرطان به بدن کمک نماید. مصرف شلیل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، ترویج پوستی شاداب و جوان و سایر موارد کمک کند. این میوه یک میان وعده عالی در دوران بارداری است. شلیل میوه بسیار خوشمزه ای است که متعلق به خانواده Rosaceae است. در حقیقت، کالری شمار شلیل بسیار شبیه هلو است. معمولا شلیل در آب و هوای گرم تر رشد پیدا می‌کند. بیش از ۱۵۰ گونه مختلف از شلیل وجود دارد که از دو گونه‌ی اصلی clingstone و freestone به وجود آمده اند. درخت این میوه عمر کوتاهی دارد و قد متوسطی خواهد داشت. درخت این میوه برگ‌های درخشان و سبزی دارد.


کالری شمار شلیل سرشار از مواد مغذی و یک میوه کم کالری است. شما می‌توانید با مصرف شلیل مواد مغذی فراوانی را وارد رژیم غذایی خود کنید. شلیل طیف وسیعی از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند و ترکیبات فنولی را در خود دارد و می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن را تامین نماید. وجود ویتامین‌های فراوان در شلیل باعث شده است این میوه یکی از میان وعده‌های خوب برای افراد باشد. شما می‌توانید ویتامین‌هایی همچون ویتامین A، B1،B2، ویتامین B3 ،اسید پانتوتنیک، ویتامین B6، فولات، ویتامین C (اسید اسکوربیک)، ویتامین E (آلفا توکوفرول) و ویتامین K (فیلوکینون)را در شلیل پیدا کنید. این میوه منبع غنی از پتاسیم و سایر مواد معدنی همچون منیزیم و کلسیم است کالری شمار شلیل و هیچ کلسترول مضری ندارد.


دفاع آنتی اکسیدانی: شلیل قدرت آنتی اکسیدانی بسیار شگفت انگیری دارد. مقادیر قابل توجهی پلی فنول، محتوای ویتامین C و کاروتنوئیدهایی همچون بتا کاروتن و کریپتوکسانتین در آن یافت می‌شود. پوست میوه کالری شمار شلیل غلظت بالایی از ترکیبات مختلف را دارد. بنابراین زمانی که می‌خواهید شلیل را مصرف کنید آن را به درستی بشویید و به همراه پوست میل نمایید. این آنتی اکسیدان‌های محافظت کننده می‌توانند بدن را از شر رادیکال‌های ازاد خلاص کنند و اثرات مخرب مولکول‌های آزاد اکسیژن را خنثی نمایند.


مراقبت از چشم: کالری شمار شلیل شامل لوتئین، یک ماده مغذی مهم است که سلامت چشم را بیشتر می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می‌دهد. تحقیقات مختلف نشان داده است که لوتئین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که در کاهش خطر ابتلا به کاتاراکت هسته ای( آب مروارید هسته ای)کمک می‌کند. لوتئین در رنگدانه ماکولای چشم قرار دارد و در حفاظت از بافت شبکیه از آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو و نور با طول موج بالا مفید است. علاوه بر این، بتاکاروتن موجود در این میوه سنتز ویتامین A را بیشتر می‌کند و در کالری شمار شلیل حفظ بینایی و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند کوری و خشک چشمی موثر خواهد بود.


سلامت قلب: مصرف منظم میوه‌هایی همچون شلیل به خاطر وجود آنتی اکسیدان‌های قدرتمند، می‌تواند در بهبود سلامت قلب مفید باشد. اسید کلروژنیک و آنتوسیانین موجود در شلیل در برابر اکسیداسیون کلسترول بد خون از بدن محافظت می‌کنند و همین امر از سخت شدن شریان‌ها جلوگیری می‌کند و به بهبود گردش مناسب پلاکت‌ها کمک خواهد کرد. فلاونوئیدی که در کالری شمار شلیل یافت می‌شود از افزایش تجمع پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند و خطر ابتلا به آترواسکلروزرا تا حد زیادی کاهش می‌دهد.


پیشگیری از سرطان: همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، شلیل حاوی اسید کلروژنیک است که یک ترکیب طبیعی می‌باشد و مزایای متعددی همچون پیشگیری از بروز تومورهای مختلف و بروز سرطان‌هایی همچون سرطان روده را خواهد داشت. مطالعات مختلف نشان می‌دهد که اسید کلروژنیک خاصیت chemopreventive دارد که از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. همچنین مطالعات پژوهشی شواهد کیفی در مورد نقش بتا کاروتن موجود در گروه کالری شمار شلیل در محافظت از بدن در برابر سرطان ریه را نشان داده است.


پوست سالم تر: بیوفلاویوییدهایی که در این میوه یافت می‌شود به سلامت پوست کمک خواهد کرد. ترکیبات آنتی اکسیدانی همچون ویتامین C، لوتئین، بتا کاروتن می‌تواند چنین اثرات کالری شمار شلیل دفاعی را بیشتر کند. بتا کاروتن که پیش ساز ویتامین A است می‌تواند از اسیب پوست بکاهد. ویتامین C موجود در شلیل نیز در سنتز کلاژن نقش دارد و به پوست کمک می‌کند ظاهر جوان تر و شاداب تری داشته باشند. علاوه بر این، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد لوتئین موجود در کالری شمار شلیل پوست را در برابر اسیب رادیکال‌های آزاد و اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کند.


میان وعده ای برای دوران بارداری: مادران باردار می‌توانند از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شلیل به خصوص فولات آن به نفع خود استفاده کنند. وجود پتاسیم فراوان در این میوه در پیشگیری از گرفتگی عضلات کمک می‌کند و کالری شمار شلیل سطح انرژی بدن را در مقدار نرمال نگه می‌دارد. فیبری که در این میوه یافت می‌شود باعث بهبود سلامت گوارش می‌شود و ویتامین C موجود در آن به رشد مناسب و توسعه عضلات، دندان ها و رگ‌های خونی جنین کمک خواهد کرد.


سلامت سلول‌ها: شلیل حاوی فسفر است که یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی سلول‌ها و بافت‌هاست. فسفر موجود در شلیل به تشکیل دندان‌ها و استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند و باعث بهبود متابولیسم کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها می‌شود. کالری شمار شلیل حمایت خود را در حفظ و نگهداری سلول‌ها و ترمیم بافت‌ها ، انقباض عضلات و داشتن ضربان طبیعی قلب گسترش می‌دهد.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شنبلیله

يکشنبه 26 آذر 1396
10:18
سلامت

کالری شمار شنبلیله گیاهی است که عموما در نواحی اطراف دریای مدیترانه و جنوب آسیا رشد می‌کند و در کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا، مصر، یونان و ... به وفور یافت می‌شود. همچنین از گیاهان بومی کشور ایران به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که علاوه بر برگ‌های سبز گیاه شنبلیله، دانه شنبلیله نیز سرشار از مواد مغذی می‌باشد و ارزش غذایی بالایی دارد.


شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرک جریان شیر و کاهنده قندخون است. همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین دی است. کالری شمار شنبلیله یک داروی گوارشی تلخ است و می توان آن را در بیماری قند و به صورت موضعی در التهابات پوستی مصرف کرد.


شنبلیله سرشار از مواد معدنی چون: مس، پتاسیم، کلسیم، آهن، سلنیوم، روی، منگنز و منیزیم می‌باشد و از نظر ویتامینی نیز دارای انواع ویتامین‌های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین، فولیک اسید و نیز ویتامین A و C می‌باشد. علاوه بر موارد ذکرشده، دانه‌های این گیاه سرشار از پروتئین، لیزین، تریپتوفان، استروئید ساپونین و دیوسژنین (ترکیبی که خواص شبه استروژنی دارد) کالری شمار شنبلیله می‌باشد.


دانه های شنبلیله خواص مشابه هورمون جنسی استروژن دارند و به همین دلیل به افزایش میل جنسی و کاهش گرگرفتگی ها و نوسانات خلقی ناشی از یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی کمک می کنند. در هند و چین از آن برای درمان آرتروز، آسم، برونشیت، بهبود گوارش، حفظ متابولیسم طبیعی بدن، افزایش میل جنسی و تقویت قوای جنسی آقایان، درمان مشکلات پوستی (جراحت ها و جوش)، درمان گلودرد و درمان ترش کردن معده استفاده می شود. از دیرباز، از کالری شمار شنبلیله برای درمان اختلالات رشدی، تحریک زایمان، درمان اختلالات هورمونی، افزایش رشد سینه ها و کاهش درد قاعدگی استفاده می شود.


مطالعات اخیر نشان داده اند که کالری شمار شنبلیله به کاهش قند و کلسترول خون کمک می کند و می تواند در درمان دیابت های نوع ۱و ۲ مؤثر باشد. محققان در حال بررسی فواید شنبیلیله برای دستگاه قلب و عروق هم هستند.


دانه شنبلیله و درمان سوزش سر دل

دانه شنبلیله از مقادیر فراوانی موسیلاژ تشکیل شده است که التهاب روده و معده را به وسیله پوشاندن جدار معده و روده کاهش می‌دهد. افزودن 1 قاشق چای‌خوری دانه کالری شمار شنبلیله به غذاها برای رفع سوزش سر دل و رفلاکس توصیه می‌شود. پیشنهاد دیگر حل کردن یک قاشق چای‌خوری از پودر دانه شنبلیله در آب یا آب میوه قبل از وعده غذایی می‌باشد. همچنین این گیاه خاصیت هضم‌کنندگی و ملین دارد و در بسیاری از داروهای گیاهی به عنوان laxative (ملین) استفاده می‌شود.


بهترین درمان طبیعی برای مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، خراش، زخم‌ها، سوختگی، مشکلات پوستی ناشی از نقرس و نیز ضخیم و پرپشت شدن موها، استفاده موضعی از پودر دانه شنبلیله می‌باشد. برای این منظور لازم است پودر دانه کالری شمار شنبلیله را با آب داغ مخلوط نمایید و سطح آسیب‌دیده پوستی و یا مو را با این مخلوط بپوشانید.

گیاه شنبلیله به عنوان کالری شمار شنبلیله یک گیاه تب‌بر شناسایی شده است. بهترین حالت، مصرف دانه شنبلیله به همراه لیمو و عسل در زمان بیماری است. برای این منظور 1-2 قاشق چای‌خوری دانه شنبلیله را 3 مرتبه در روز به همراه چای سبز دم کنید و بعد از آن به همراه 1 قاشق چای‌خوری عسل و کمی آب لیموترش تازه میل نمایید.


شنبلیله انقباض های رحم را تحریک می کند و می تواند کالری شمار شنبلیله به زایمان راحت تر کمک کند. با این حال، زنان باردار فقط با موافقت پزشک می توانند از شنبلیله استفاده کنند.


شنبلیله به بیشتر شدن شیر مادر کمک می کند. تحقیقات نشان داده اند که ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از مصرف شنبلیله، شیر مادر تا ۵۰۰ درصد بیشتر می شود. با این که دلیل اصلی این مسئله هنوز شناخته نشده است امّا محققان حدس می زنند که روغن موجود در تخم شنبلیله دلیل آن باشد. بنابراین، به مادران شیردهی که می خواهند شیری بیشتری داشته باشند، توصیه می شود که روزی سه مرتبه و حداقل ۵۰۰ میلی گرم تخم کالری شمار شنبلیله مصرف کنند. شنبلیله به بیشتر شدن شیر مادر کمک می کند


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 5 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شوید

شنبه 25 آذر 1396
9:42
سلامت

کالری شمار شوید گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی ارتفاع آن به یک متر نیز میرسد . ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است . این گیاه در اکثر نقاط دنا منجمله قسمتهای جنوب اروپا ، مصر ، آمریکا و چین پرورش داده می شود .

میوه شوید بیضوی ، مسطح وب طول 4 میلیمتر و عرض 3 میلیمتر است . رنگ آن قهوه ای روشن و در کالری شمار شوید سطح آن برجستگیهایی برنگ زرد و در کناره های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن دیده می شود .


تخم شوید اثرات درمانی زیادی دارد منجمله بعنوان ضد تشنج ، ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آور و برای تقویت معده بکار می رود .

برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . تخم کالری شمار شوید را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد .


طب گیاهی ایران خواص زیادی را برای شوید قائل است مثلا در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید استفاده می کردند که اثر تسکین فوری دارد .

از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام داران قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم کالری شمار شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .


در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند .

در چین حتی شوید را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند .

یک نسخه قدیمی چینی برای باد فتق نیز از تخم کالری شمار شوید استفاده می کنند

همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون میباشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوا استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد که روزانه باید به مقدار دو استکان مصرف نمایند و عرق شوید یک استکان بعد از نهار و شام.


کالری شمار شوید یا شبت با طبیعت گرم و خشک، مفید حال بلغمی ها و سردمزاج ها است. مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن ها و هاضم قوی می باشد.خوردن شوید، یرقان (زردی پوست) و امراض بلغمی و سکسکه و ضعف معده و جگر و طحال را رفع می کند.

خوردن شبت سرفه و تنگی نفس را بهبود می دهد.

مصرف کالری شمار شوید تازه، برای تنگی نفس، سکسکه، ضعف معده و کبد و طحال، سنگ کلیه و مثانه، کولیت، درد مفاصل، درد قاعدگی و بیماری های تناسلی مفید است.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده آور است و می تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد.


از شوید برای دل درد در حیوانات نیز استفاده می شود ودام درن قدیم بخوبی به این موضوع واقف بودند . مثلا برای گوسفند و بز کافی است که مقدر 30 گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را ساکت کنند .

در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان کالری شمار شوید است . این نوع بیماران باید دم کرده شود را آهسته آهسته بنوشند .

در چین حتی شود را برای کمردردهایی که بعلت انقباض عضلانی باشد بکار میبرند .


پختن گوشت با کالری شمار شوید تازه باعث برطرف شدن بوی بد گوشت و پختن سریع‌تر آن می‌شود. این روش پخت، هضم گوشت را برای افرادی که معده‌های ضعیفی دارند، ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل پرورش شوید در منزل و مصرف مداوم آن، فواید بسیاری برای بدنتان دارد.


خوردن آب شوید مسکن درد شکم و روده، و رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد می‌باشد.خوردن آب کالری شمار شوید با عسل باعث قی و آسودگی از آزار طعام خراب می‌شود.

خوردن آب پخته کالری شمار شوید رفع سکسکه و قی و غثیان غذای فاسد می‌کند.ضماد پخته شوید که از جوشیدن و پختن سفت شده باشد با عسل بر مقعد باعث لینت طبع می‌شود.نوشیدن آب پخته شوید رفع درد پشت و کلیه و مثانه می‌کند.

شوید تازه، از منظر طب سنتی، تحلیل برنده اخلاط بدن، بازکننده انسداد عروق، اشتهاآور، مدر و قاعده‌آور است و می‌تواند با افزایش ترشح انسولین، سطح قند خون را در بیماران دیابتی کاهش دهد


چکاندن آب کالری شمار شوید در گوش رفع امراض گوش می‌کند.مصرف دم‌نوش شوید، باعث کاهش نفخ می‌شود. اگر بتوانید آب کالری شمار شوید را با عسل مصرف کنید، سموم بدن و اخلاط غلیظ از معده را از بین می‌برد و باعث تحریک استفراغ شده و انجام این کار در فصل بهار برای تصفیه دستگاه گوارش بسیار مفید است.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شیر

شنبه 25 آذر 1396
9:41
سلامت

همه ما می دانیم که کالری شمار شیر دارای خواص فراوانی است و در رشد کودکان و نوجوانان نقش زیادی دارد، از سویی کلسیم موجود در شیر در استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها موثر استدر بخش اول فواید شیر برای سلامتی از جمله پیشگیری از دیابت، پیشگیری از سینوزیت، درمان التهاب مفاصل و نیز تاثیر شیر بر عضله سازی در ورزشکاران مطرح می شود.


فرآورده های لبنی کم چرب دارای شاخص گلیسمی پایین می باشد که به کنترل سطح قند خون کمک می کند از این رو مصرف منظم آنها می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ که یک بیماری شایع در میان بزرگسالان است، کمک کند. دانشمندان کالری شمار شیر در پژوهشی بر روی بیش از ۳۷۰۰۰ زن میانسال دریافتند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که بالاترین مصرف لبنیات را داشته اند کاهش یافته است.


یکی دیگر از خواص شیر کمک به عضله سازی است. دریافت پروتیئن کافی از مواد غذایی برای حفظ و افزایش توده های عضلانی فاقد چربی مورد نیاز بدن می باشد. شیر یکی از منابع غنی پروتئین های با کیفیت و حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن کالری شمار شیر بوده و با عضله سازی بدن در ارتباط است. نتایج پژوهشگران کانادایی نیز تایید کننده این واقعیت است که نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای کمک می کند.


التهاب مفاصل شایع‌ترین بیماری مفصلی است که بیشتر در میان زنان مشاهده می‌شود. پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود دریافتند زنانی که به مقدار کافی کالری شمار شیر بدون چربی یا کم چرب می نوشند کمتر به التهاب مفصل زانو مبتلا می‌شوند. برای انجام این بررسی ۸۸۸ مرد و ۱۲۶۰ زن مبتلا به التهاب مفصل زانو انتخاب شدند، این افراد به مدت چهار سال تحت نظر پزشک قرار گرفته و مشاهده شد با افزایش مصرف کالری شمار شیر در زنان، میزان آسیب مفصلی در آنان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.


شواهد قابل توجهی وجود دارد که افزایش مصرف شیر دارای اثر حفاظتی در برابر ابتلا به هر دو سرطان روده بزرگ و سینه دارد. یک مطالعه اخیر روی ۴۵۰۰۰ مرد سوئدی گزارش داده است که خطر ابتلا در مردانی که ۱.۵ لیوان کالری شمار شیر در روز و یا بیشتر می نوشیدند ۳۵ ٪ پایین تر از کسانی بود که کمتر از ۲ لیوان در هفته مصرف می کردند. کلسیم و چربی به طور طبیعی در فرآورده های لبنی همانند اسید لینولئیک مزدوج ( CLA ) به عنوان عامل محافظت کننده در سرطان روده بزرگ پیشنهاد شده است.


و اما خواص شیر برای لاغری. محققان استرالیایی بر روی ۳۴ فرد دارای اضافه وزن یا چاقی مفرط بررسی‌هایی انجام دادند. این افراد به مدت دو هفته دو نوع صبحانه حاوی ۷۱۳ کالری دریافت کردند. گروه اول یک صبحانه‌ حاوی ۶۰۰ میلی‌لیتر آب میوه و گروه دیگر صبحانه‌ای با ۶۰۰ میلی‌لیتر کالری شمار شیر کم چرب مصرف کردند. چند ساعت بعد از صرف صبحانه به شرکت‌کننده‌ها پیشنهاد می‌شد هر خوراکی که میل دارند مصرف کنند. افرادی که به همراه صبحانه‌ خود شیر کم چرب میل کرده بودند کمتر احساس گرسنگی داشتند و در وعده‌ ناهار نیز پرخوری نمی‌ کردند.


پروتئین‌ لاکتوز موجود در کالری شمار شیر باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت شده و جلوی اشتهای زیاد را می‌گیرد. محققان پیش از این به این نتیجه رسیده بودند که کلسیم موجود در محصولات لبنی و به خصوص شیر به لاغری و تناسب اندام کمک می‌کند.


تاثیر کلسیم موجود در شیر بر کاهش وزن و لاغری: شیر و لبنیات بیشتر شهرت و اعتبار خود را مدیون همین کلسیم هستند. می‌دانید که کلسیم نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها و جلوگیری کالری شمار شیر از پوکی استخوان بر عهده دارد اما تحقیقات نشان داده‌اند که کاهش وزن هم یکی دیگر از تأثیرات مصرف کلسیم است. بررسی انواع رژیم‌های غذایی نشان داده افرادی که کلسیم بیشتری دریافت می‌کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند. در این میان افزایش مصرف کالری شمار شیر از بهترین راه‌های افزایش دریافت کلسیم است. چرا که خود لاکتوز موجود در آن جذب کلسیم را هم افزایش می‌دهد.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 44 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار شیرخشک

چهارشنبه 22 آذر 1396
9:47
سلامت

مادرانی که شیر کافی ندارند میتوانند برای نوزاد خود از کالری شمار شیرخشک استفاده کنند. بعضی از مادر ها فکر میکنند شیر خشک برای بچه مضراست ولی اینطور نیست .

مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند


«می توانم علاوه بر شیر خودم، کالری شمار شیرخشک هم به بچه بدهم؟»، این سوال شاید سوال خیلی از خانم هایی باشد که برای بار اول بچه دار می شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم نمی گذارند و تا می توانند از فواید شیر مادر برای شان می گویند. اما واقعا می توان همراه با شیر مادر به نوزاد شیر خشک هم داد؟

در حالت عادی در 6 ماه اول ارجحیت با شیر مادر است اما اگر مادر احساس کند وزن گیری فرزندش خوب نیست و یا اگر پزشک مشاهده کند که وزن نوزاد در توزین ماهیانه نرمال نیست، مادر می تواند به فرزندش کالری شمار شیرخشک هم بدهد. اگر شیر مادر کافی نباشد مادر می تواند با قاشق به بچه اش شیر خشک بدهد.گاهی هم وسواس زیاد مادران بر تغذیه ی فرزند شان باعث می شود تصور کنند او خوب شیر نمی خورد و وزن گیری خوبی ندارد، در حالی که طبق وزن گیری ماهیانه و نظر پزشک وزن گیری کودک ایده آل است.


مادران قبل از دادن کالری شمار شیرخشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند سپس اگر متوجه شدند شیر شان برای بچه کافی نیست می توانند با قاشق به او شیر خشک بدهند. استفاده از سرشیشه هم برای شیر دادن به بچه توصیه نمی شود چون معمولا منافذ سرشیشه ها خیلی باز است و شیر راحت تر به دهان بچه سرازیر می شود. بنابر این شیر خوردن را برای بچه راحت می کند در صورتی که او نباید به کالری شمار شیرخشک عادت کند.


نوزادان به دلیل راحت طلبی و جریان خوب شیر از نوک سرشیشه، آن را زود قبول می کنند چون آنها برای شیر خوردن از سینه ی مادر شان باید انرژی بیشتری مصرف کنند. ضمن اینکه این جریان مکش قوی کودک است که باعث می شود در سینه های مادر شیر کالری شمار شیرخشک تولید شود.


ترجیح ما بر این است که شیر خشک به کودک داده نشود اما اگر وزن کودک طبیعی نباشد و یا پزشک تشخیص دهد که مادر شیر کافی برای نوزاد ندارد، مادر می تواند از کالری شمار شیرخشک برای بچه استفاده کند. همچنین بهترین مشوق برای تولید شیر مادر، همین عمل مکیدن نوزاد است. بسیاری از مادران از شیردوش برای دوشیدن شیر استفاده می کنند اما متأسفانه شیر این مادران چند ماه بعد خشک می شود چون تحریکات لازم را برای تولید کالری شمار شیرخشک ندارد.زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است.


حتی دوقلو ها و چندقلو ها هم می توانند از شیر مادر تغذیه کنند چون معمولا این نوزادان وزن زیادی ندارند اما به همان اندازه شیر مادر زیاد می شود. این بچه ها حتی همزمان هم می توانند از شیر مادر تغذیه کنند. کالری شمار شیرخشک برای اینکه مادران خیالشان از بابت شیر خوردن هر دو بچه راحت شود می توانند ابتدا به قل قوی تر اجازه دهند تا کمی شیر بخورد سپس با سینه ی دیگر به قل ضعیف تر شیر بدهند. چون همین که یکی از سینه ها شیر تولید کند، آن دیگری هم پر از شیر می شود.


زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است و بعد از این مدت معمولا شیر سینه تمام می شود. به همین دلیل دکتر معتمد می گوید:« برای حل این مشکل مادران می توانند به مقدار 30 CC کالری شمار شیرخشک با قاشق به کودک بدهند. البته همیشه گریه های کودک دلیل گرسنه بودن او نیست.


همچنین مادران باید این نکته را بدانند که حتما بعد از دادن شیر خود به بچه، به او شیر خشک بدهند. چون شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می شود، پروتئین های موجود در آن برای کودک قابل هضم است، قند و نمک کمتری دارد و باعث تنظیم املاح و آب بدن او می شود. اما از لحاظ مزه کالری شمار شیرخشک کمی خوشمزه تر و شیرین تر از شیر مادر است به همین دلیل است که بسیاری از نوزادان شیر خشک را به شیر مادر ترجیح می دهند.


بیماری های مختلف، شیمی درمانی، بارداری مجدد و عدم ارتباط عمیق مادر با فرزندش روی شیر خوردن نوزاد تأثیر می گذارد. همچنین دارو های مختلفی که مادر مصرف می کند، بیماری های عفونی تب دار، انواع سرطان ها، استرس و بیماری هایی که را ضعیف می کنند کالری شمار شیرخشک می توانند بر مزه ی شیر مادر تأثیر بگذارند.


بیماری های مغزی و قلبی، ریفلاکس معده به مری، شکاف کام، کیپ بودن بینی و عدم هماهنگی عضلات حلق و حنجره بعضی از بیماری هایی هستند که بر شیر خوردن بچه تأثیر می گذارند.»برای این که مادران بتوانند به نوزادشان خوب شیر بدهند کالری شمار شیرخشک و از پس کار های او بربیایند، اطرافیان و مخصوصا همسران شان باید از آنها حمایت کنند و تا مدتی بعضی از وظایف را بر عهده بگیرند و از لحاظ روحی از آنها حمایت کنند.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار طالبی

چهارشنبه 22 آذر 1396
9:46
سلامت

کالری شمار طالبی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان حتی در آن سوی دنیاست و به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بسیارمحبوب است. نام انگلیسی آنCantaloupe است که از نام یک دهکده در ایتالیا به نامCantalup گرفته شده که در این محل طالبی برای اول بار در سال 1700 میلادی کاشت شده است.
طالبی متعلق به خانواده خیار و کدو است. گرمک و کالری شمار طالبی ، شبیه خربزه هستند و از جهت غذا و پزشکی شباهت زیادی به خربزه دارند با این تفاوت که پیش از خربزه می رسند و لطیف تر هستند و هضم آنها آسان تر است. طالبی و گرمک از میوه های پرآب فصل تابستان است. طالبی شیرین و خوشبوتر از گرمک است. قسمت های مورد استفاده طالبی و گرمک عبارتند از:میوه و تخم میوه.
کالری شمار طالبی یکی از بهترین منابع ویتامینA است و مملو از بتا کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود. در یک فنجان آب طالبی فقط 56 کالری انرژی وجود دارد ولی 129% نیاز روزانه ما به ویتامینA را تامین می کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.
1- طالبی میوه ای اشتها آور است.
2- طالبی، ادرارآور، نرم کننده (ملیّن) و موجب طراوت و شادابی پوست بدن کالری شمار طالبی است.
3- خوردن طالبی، بعد از غذا برایدرمان کم خونی مفید است.
4- مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند و یا مبتلا به یبوست و بواسیر هستند، مفید است.
5- گرمک سرشار از ویتامین هایa وc و سلولز است.
6- گرمک ملّین است؛ مخصوصاً برای کسانی که از یبوست می نالند مفید است.
7- گرمک و کالری شمار طالبی ، تشنگی را در تابستان تسکین می دهد.
8- گوشت طالبی برای تسکین سوختگی های سطحی و یا درمان ورم پوست موثر است.
9- آب طالبی برای نرم نمودن پوست مفید است.

ویتامین C بالایی که در کالری شمار طالبی وجود دارد به همراه بتاکاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد کاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاکاروتن) با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند، از فعالیت تخریبی رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و مانع تشکیل غدد سرطانی می شوند.
طالبی؛ منبع غنی ویتامین A

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامینA بوده و مملو از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود. در یک فنجان آب کالری شمار طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد، ولی ۱۲۹ درصد نیاز روزانه ما به ویتامینA را تامین می کند که در بهبود بینایی و پوست بدن نقش دارد.
به علاوه، بتاکاروتن بالای کالری شمار طالبی ، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از طریق رژیم غذایی‌شان، هر روز بتاکاروتن کافی دریافت می‌کنند، کمتر به آب مروارید دچار می شوند

اگر چه نمی‌توان ادعا کرد کالری شمار طالبی بمب ویتامین C است اما باید بدانید که این میوه می‌تواند یک چهارم نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین کند.
متخصصان معتقدند که در هر ۱۰۰ گرم طالبی ۲۵ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.
طالبی یک برتری عمده نسبت به میوه‌های حاوی ویتامین C دیگر دارد: گوشت این میوه با یک پوست نسبتاً ضخیم محافظت می‌شود برای همین ویتامین C که نسبت به نور حساس است به واسطه‌ی این پوست از آسیب نور در امان می‌ماند. باید بدانید که ویتامین C به همراه بتاکاروتن موجود در کالری شمار طالبی ، خواص آنتی اکسیدانی پیدا می‌کند و به این ترتیب از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از سرطان‌ها و پیری سلول‌ها پیشگیری به عمل می‌آورد.

مطالعات نشان داده‌اند، بچه‌هایی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه می‌کنند. از این رو، استفاده از کالری شمار طالبی در میان وعده‌ها به علت وجود مقادیر بالایی از این ماده مغذی بسیار کمک‌کننده است.
محققان عقیده دارند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی ویتامین C خاصیت ضد التهابی نیز دارد و این خاصیت مانع از شدت یافتن علایم آسم در بیماران می شود. کالری شمار طالبی به علاوه، آنتی اکسیدان های موجود در کالری شمار طالبی از بروز التهاب مزمن برونش‌ها نیز جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مصرف روزانه آن برای بیمارانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، بسیار مفید شناخته شده است.

موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار عدس

سه شنبه 21 آذر 1396
9:29
سلامت

کالری شمار عدس بهترین منبع پروتئین است که کلسترول مضر مانند گوشت قرمز ندارد، و به همین دلیل باعث مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی نمی‌شود.
فیبر موجود در عدس هضم غذا را آسان می کند، و جلوی یبوست را می گیرد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
عدس بخاطر مقادیر زیاد فولیک اسید و منیزیوم قلب را تقویت می کند، کار رگها را آسان کرده و جلوی بیماریهای قلبی را می گیرد و جریان خون را بهبود می بخشد.
خوردن روزانه یک فنجان کالری شمار عدس آهن بدن را تامین می کند، خطر کم خونی را کاهش می دهد، و باعث تقویت تمرکز می‌شود.

عدس یکی از حبوباتی است که طبیعت آن معتدل ولی خشک است و پوست آن گرم و مغزش سرد می باشد. عدس دارای مواد مغذی، الیاف گیاهی، کربوهیدرات پیچیده و اسیدفولیک است. همچنین سرشار از مواد غذایی مفید به ویژه پروتئین و اسیدآمینه های مختلف و غنی می باشد. کم کالری و کم چربی بوده و کلسترول ندارد و در کنار این موارد لازم است متذکر شویم که کالری شمار عدس بسیار ارزان است (البته در مقایسه با مواد مغذی دیگر).

همان گونه که یادآور شدیم دارای مقدار زیادی اسیدفولیک است. مطابق توصیه های انجمن سلامتی ایالات متحده، مصرف 400 میکروگرم اسیدفولیک برای خانم هایی که باردار هستند ضروری است و اکثر بانوان این مقدار را مصرف نمی کنند.
یک دوم لیوان کالری شمار عدس پخته، 90 درصد از مقدار توصیه شده را تأمین می کند. در ضمن عدس منبع خوبی از آهن و برای خانم هایی که کم خونی ناشی از فقر آهن دارند مناسب می باشد.

مصرف عدس همراه با غذاهای غنی از ویتامین «ث» مانند گوجه فرنگی، فلفل سبز، کلم بروکلی، مرکبات و عصاره آنها موجب افزایش جذب آهن موجود در کالری شمار عدس می شود. عدس از لحاظ پروتئین غنی است و فقط یک اسیدآمینه کم دارد و نام آن «میتونین» است. اضافه کردن مقداری جو یا تخم مرغ، آجیل، دانه ها، گوشت و یا پنیر سبب کامل شدن پروتئین عدس می شود و می توان گفت کیفیت پروتئین غذایی را بالا می برد.

همچنین عدس دارای الیاف گیاهی محلول است که همانند یک برس برای دستگاه گوارش عمل می کند و باعث تمیز شدن دستگاه گوارش می شود. این نوع الیاف گیاهی موجب کاهش قند و کلسترول خون شده و به کاهش انسولین مصرفی در بیماران مبتلا به مرض قند می انجامد. آبی را که کالری شمار عدس در آن پخته می شود اگر تناول کنید، لینت مزاج می دهد.
کالری شمار عدس نفاخ، دیرهضم و کاهش دهنده میل جنسی است.
زیاده روی در مصرفش، غلیظ کننده خون است و جریان خون را در رگ های باریک کُند می کند و ممکن است موجب کم شدن قوه بینایی، سوزش ادرار، قولنج، ناراحتی های عصبی، بند آمدن قاعدگی و درد و شدت بواسیر شود. به همین جهت معمولاً عدس را با روغن کنجد یا روغن بادام و سرکه و سایر مخلفات دیگر طبخ کرده و کالری شمار عدس می خورند.

دانه عدس دارای ویتامین های «آ»، «ب»، «ث»، «پ پ»، «6B» ،«2B» ،«1B» و فلزاتی چون آهن و کلسیم و از همه بیشتر فسفر می باشد و از آلبومین، هیدرات دوکربن، چربی، آب، سلولز، پتاسیم، منیزیم، ترکیب پروتئین، تریپتونان، ترهئونین، کالری شمار عدس ایزولوسین، لوسین، لیزین، میتونین، سیستین، فنیل آلانین، نیروزین و والین برخوردار است.

عدس از آن دسته دانه های خوراکی و مغذی است که خیلی زود می پزد. لعابدار است و در موارد ناراحتی های روده مفید می باشد. عدس پخته را در هر مرهمی برای پاک کردن زخم های بدن به کار می برند. مسواک زدن با سوخته گرد کالری شمار عدس برای سفید کردن دندان مفید است.

بهترین طریقه خوردن کالری شمار عدس ، جوانه آن است که ضمن اینکه معایب فوق را ندارد، محسّنات خوب آن را به مقدار فوق العاده بیشتری نیز به همراه دارد.
مصرف عدس موجب فعالیت کلیه، تقویت عضله قلب، تقویت خون، عضلات و رشد و نمو کودکان و فعالیت یاخته ها (سلول ها)ی مغز و هوش و حافظه را افزایش می دهد. علاوه بر این، سوخت و ساز بدن را تنظیم و از کمی خون جلوگیری می کند. درمان کننده تکرر ادرار و خونریزی قاعدگی است. آب کالری شمار عدس پخته مسکن سرفه، درد سینه و ملین است.
ضماد کالری شمار عدس پخته با سرکه، ورم و آب را درمان می کند. گرد سوخته عدس سفیدکننده دندان ها و درمان بخش زگیل است. ضماد پخته آن با برگ کلم جهت ورم پستان که بر اثر انعقاد شیر به هم رسیده باشد، مفید است. خون و ترشحات داخلی را ترش می کند. مادرانی که آرزوی داشتن دختر دارند، از این خاصیت عدس می توانند استفاده نمایند.

موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 40 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

کالری شمار عسل

سه شنبه 21 آذر 1396
9:28
سلامت

مصرف کالری شمار عسل باکتری هایی را که آکنه ایجاد می کند، از بین می برد. با استفاده از عسل به صورت موضعی می توان زخم های دیابتی را درمان کرد.سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث نرمی آن می شود، خط های ایجاد شده روی صورت را کاهش می دهد و خشکی آرنج و پاشنه پا را برطرف می کند. نرم کننده حاوی عسل، از ایجاد موخوره جلوگیری می کند و باعث براقی مو می شود.روند سوخت و ساز را تسریع می بخشد و باعث کاهش وزن می شود.خواص عسل


مصرف آن با سیر خام، ویروس و عفونت های باکتریایی را از بین می برد.تقویت کننده بینایی و تسکین دهنده گلودرد است و به نوعی شربت سینه محسوب می شود.انرژی زاست، خستگی مفرط را برطرف می کند، کالری شمار عسل میزان هوشیاری ذهن را افزایش می دهد؛ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، ماده مغذی، ویتامین و آنتی اکسیدان های لازم را به بدن می رساند.با بهبود جریان خون رسانی، مانع از بیماری قلبی و آسیب به رگ ها و به خصوص مویرگ ها می شود.عملکرد روده را تنظیم می کند، قولنج و سندروم بی قراری روده ها را درمان می کند خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد. سوختگی را تسکین می دهد، زخم ها را ضدعفونی می کند، التهاب و درد را کاهش می دهد و روند درمان را تسریع می بخشد.میزان اضطراب را کاهش می دهد و مانند مسکن عمل می کند.آرامش و خواب آرام ایجاد و میزان PH بدن را قلیایی می کند.مانع از شکل گیری تومورهای سرطانی می شود. از سوء هاضمه و رفلکس اسیدی معده می کاهد، کالری شمار عسل زخم های دستگاه گوارش را درمان می کند.


آنزیم های طبیعی موجود در آن، روند هضم غذا را بهبود می بخشد.مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با عسل و آب لیمو، بدن را پاک سازی می کند.خاصیت ضد قارچی دارد.با جویدن موم آن، علایم تب یونجه بهبود می یابد.تشنگی و علایم گرمازدگی را برطرف و سکسکه را متوقف می کند.خاصیت ملین دارد.مخلوط آن با فلفل سیاه و زنجبیل آسم را تسکین می دهد.آب سیر همراه با کالری شمار عسل ، فشارخون را کنترل می کند مخلوط عسل، دارچین در آب جوش، در بهبود آرتریت، عفونت مثانه و نفخ معده موثر است. کلسترول مضر را کاهش می دهد و ویروس ها را از بین می برد. روند پیری را کند، قدرت شنوایی را تقویت و بوی بد دهان را رفع می کند.استفاده موضعی از مخلوط عسل، دارچین و روغن زیتون داغ مانع از ریزش مو می شود و دندان درد را نیز متوقف می کند.توجه داشته باشید کالری شمار عسل حاوی هاگ های قارچ است و سیستم ایمنی بدن نوزادان توان مقابله با آن را ندارد. لذا نوزادان زیر یک سال نباید تحت هیچ شرایطی عسل مصرف کنند.


با استفاده از این ثروت باد اورده از خواص عسل برای هزاران سال است که عسل بعنوان یک درمان دارویی مورد استفاده قرار میگیرد. اولین استفاده ثبت شده از عسل به عنوان یک تغذیه درمانی بوده است که از لوح های گلی سومری یافت شده است .همچنین مصریان باستان از کالری شمار عسل به طور منظم برای درمان مشکلات پوستی و چشم استفاده میکرده اند .


برای هزاران سال، کالری شمار عسل به عنوان یکی از مهمترین و شناخته شده ترین داروی خانگی طبیعی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها و مشکلات از جمله عفونت قارچی، مشکلات پای ورزشکاران و درد مفاصل بوده است.


با این حال، باید توجه داشت که بسیاری از ادعاهای که درباره خواص عسل گفته میشود با اینکه تحقیقات زیادی انجام شده و ما سعی کرده ایم از معتبرترین منابع استفاده کنیم اما هنوز هم نیاز به مطالعات علمی دقیق دارد و بسیاری از خواص کالری شمار عسل همچنان ناشناخته است .


عسل یک درمان سنتی محبوب است، همچنین در سیستم های شفای سنتی از قبیل آیورودا و طب سنتی چین توصیه می شود. طبق مطالعات انجام شده، محتویات این اکسیر کهربایی رنگ دارای خواصی می باشد که ذکر خواهیم کرد: کالری شمار عسل قلیایی کننده، ضد سرطان، ضد میکروب، ضد چاقی، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، تقویت کننده مویرگ ها، کاهش دهنده کلسترول، سم زدا، بهبود دهنده گوارش، تقویت کننده دستگاه ایمنی، انتقال دهنده ی پیام های عصبی و تنش زدایی از عضلات صاف.


میزان اهمیت هر کدام از این اثرات در عسل های مختلف، متفاوت است. کالری شمار عسل که منشا آن گیاهان دارویی است، می تواند حاوی برخی ترکیبات موجود درد اروهای گیاهی ساخته شده از ریشه، ساقه، برگ، گل، دانه یا میوه ی آن ها باشد، بنابراین شاید ما باید این عسل ها را هم به عنوان درمان های گیاهی تلقی کنیم.


مصرف عسل موجب تشدید خواص داروهای ضدباکتریایی، تقویت عملکرد پادتن‌ها و ایستادگی در برابر فعالیت‌های میکروبی مضر می‌شود. مطالعات متعددی در زمینه تاثیرات عسل در درمان زخم‌ها صورت پذیرفته است. یکی از این مطالعات نشان داد که خاصیت دارویی کالری شمار عسل زخم را دستخوش فرایند پاکسازی ویژه‌ای می‌کند، یعنی باکتری‌های موجود در زخم شرکت‌کنندگان را به طور کامل از بین می‌برد. در مطالعه‌ای دیگر روند درمان جراحات و زخم پای ۵۹ نفر از شرکت کنندگان که ۸۰٪ آنها به درمان‌های متعارف پاسخ مثبت نشان نداده بودند، با استفاده از عسل خام از سر گرفته شد. زخم‌های تمام بیماران به استثنای زخم‌های یک بیمار بهبود یافتند. علاوه بر این، زخم‌های عفونی بعد از یک هفته کالری شمار عسل درمانی استریل شدند.


در طب سنتی، یکی از مزایای استفاده از کالری شمار عسل ، درمان عفونت‌های دستگاه تنفسی است. مصرف روزانه عسل مشکلاتی از قبیل تنگی نفس و خلط بیش از حد گلو را برطرف می‌کند.


موضوعات: کالری شمار,
برچسب ها: کالری شمار ,
[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سلامت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]